Persondatapolitik
Ambrosius Rådgivning anvender og registrerer i visse situationer en række personoplysninger om dig, bl.a. når du bruger vores hjemmeside samt når du eller din virksomhed etablerer et kundeforhold med Ambrosius Rådgivning. Vi er i de fleste situationer at betragte som dataansvarlig. Det er f.eks. tilfældet i forhold til den behandling af personoplysninger, der indgår i vores daglige ydelser, rådgivning og sagsbehandling for vore kunder.
Nedenfor beskrives hvornår, hvordan og til hvilke formål vi indsamler og anvender dine personoplysninger:
Dine rettigheder som registreret person
Som registreret person har du en række rettigheder, du kan gøre brug af ved at henvende dig til Ambrosius Rådgivning. Du har således ret til at anmode om indsigt i, hvilke personoplysninger vi behandler om dig, og du har ret til at modtage en kopi heraf. Du har også ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger, til at anmode om berigtigelse eller sletning af de af dine personoplysninger, som du mener er ukorrekte, forældede mv., og du kan anmode om, at behandlingen af dine personoplysninger begrænses.
Opbevaring og sletning af oplysninger
Persondata opbevares på et eksternt datalager under forsvarlig sikkerhed og kontrol. Vi opbevarer kun personoplysninger om dig som kunde så længe det er nødvendigt at opbevare personoplysningerne. Ved et eksisterende kundeforhold opbevarer vi i fælles interesse med dig personoplysninger minimum i den periode kundeforholdet varer med tillæg af 5 år. Ved ophørte kundeforhold slettes personoplysninger og øvrige oplysninger senest 5 år efter kundeforholdets ophør.
Udlevering af personoplysninger
Du har ret til at få udleveret de personoplysninger, du har givet til os. Du kan få personoplysningerne udleveret i elektronisk form. Personoplysninger, der måtte være papirbaseret kan udleveres i dette format.
Videregivelse af personoplysninger
I forbindelse med betjeningen af dig som kunde hos Ambrosius Rådgivning kan det være en del af opgaven
at vi videregiver personoplysninger til 3. part. Dette foretager vi som et led i den indgåede aftale om opgavens løsning og i overensstemmelse med dit forudgående samtykke.
Hvilke personoplysninger opbevarer Ambrosius Rådgivning?
I forbindelse med betjeningen af dig som kunde behandler vi og opbevarer en række personoplysninger, der i omfang og indhold varierer ud fra den aftalte opgave. Disse er følgende:
– Navn, adresse, cpr-nummer, cvr-nummer, telefonnummer, e-mail
Skatteoplysninger fra SKAT herunder selvangivelser, årsopgørelser, forskudsskemaer og
Skatteoplysninger (R75)
– Oplysninger om pensionsordninger (pensionsinfo)
– Oplysninger om formueforhold (ejendomme, biler, værdipapirer, indlån, gæld mv.)
– Personoplysninger i relation til opgaven: Økonomiske oplysninger omkring din virksomhed, regnskaber, internt regnskaber, skatteopgørelser m.v.